Jak řešíme zatékání terasou – průběžná informace

Říjen2020

Jak řešíme zatékání terasou – průběžná informace

Vážení přátelé,

každá stavba je poměrně složitým technickým dílem, které nevzniká v laboratoři, ani na výrobním pásu v továrně, nýbrž venku, často i v drsných klimatických podmínkách. Souhrn těchto okolností (a také fakt, že lidé jsou omylní, někdy i nepečliví…) vede pravidelně k tomu, že se na hotové stavbě objevují drobné problémy. Nejinak je tomu i v Rezidenci Hostivař.

Mezi těmi drobnými se objevil jeden, který teď dělá nám i našim dodavatelům starost. Je to zatékání do teras v nejvyšších patrech. Problém jsme začali řešit hned, jak se objevil, a to výzvou subdodavateli k důkladné kontrole povrchů teras a odstranění příčiny zatékání. Následně došlo k několika opravám komplikovanějších detailů teras, pak i k přelepení velké terasy novou vrstvou izolace. Součástí opravy bylo též provedení zátopové zkoušky těsnosti terasy, která rovněž žádnou vadu neukázala.

Po takových zásazích jsme oprávněně očekávali, že zatékání zmizí. Situaci komplikovala skutečnost, že voda, která se případně pod izolaci dostala, se z izolačních vrstev většinově dostane pouze pomalým vykapáním některým z nejníže položených bodů. V souladu se zkušenostmi dodavatele i našich techniků jsme se tak domnívali, že se oprava podařila a jeden malý výron vody na konci srpna jsme přičetli zbytkové vodě a souvisejícím změnám objemů konstrukce a zatížení terasy.

Silný déšť ze západního směru v minulém týdnu nás ale přesvědčil o opaku, zatékání se projevilo opět, a to ve velké míře. Následná kontrola teras dodavatelem opět nepřinesla žádný zásadní zvrat, kromě vyslovení několika hypotéz o příčinách zatékání, ležících mimo odpovědnost dodavatele terasy.

Současná situace ukazuje, že naše znalosti a znalosti našeho dodavatele na nalezení příčiny opakovaného zatékání zřejmě nestačí. Obrátili jsme se proto na stavební specialisty společnosti DEK (ZNALECKÝ ÚSTAV a AKREDITOVANÁ ZKUŠEBNÍ LABORATOŘ) se žádostí o rychlé posouzení příčin závady. Jakmile pokročíme zásadním způsobem v tomto jednání, budeme Vás opět informovat.

Dovolte mi ještě, abychom Vás ujistili, že tuto technickou závadu nepochybně odstraníme a objekt následně uvedeme do odpovídajícího stavu. Obavy některých z majitelů bytů jsou zcela zbytečné, stejně jako vyvolávání pocitu, že se problému nevěnujeme. Samozřejmě nás tato závada mrzí a omlouváme se vám za ni. Je nám líto, že naši specializovaní dodavatelé zatím nedovedli najít závadu a odstranit ji… K tomu ale viz začátek tohoto mailu.

Je to nepříjemný technický problém, ale není to katastrofa. Nevyvolávejme prosím zbytečnou paniku. Ani každodenní bombardování naší firmy maily, telefonáty či whatsupy věci samotné nijak neprospějí. Díky za trpělivost i pochopení.

Milan Boehm

COMMENTS

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *